Eltelt 5 hónap, van mit lejegyeznem. Mindig csak halogattam a bejegyzések írását, hol kedven, hol időm nem volt rá. No, de majd most törlesztek. Elsősorban képriport lesz a bejegyzés, nincs értelme erről írni, látni jobb.

 

A vezérműtengelyénél hagytam abba. sajnos bekövetkezett az amit nem szeretünk volna. Az Univerzum Legjobb Szerelőjének kiutazása előtt sajnos nem sikerült befejezni blokk összehúzását, így három hét kényszerpihenő következett. Azonban amikor hazajött az új garnitúra csapággyal összeraktuk a motort és szépen forgott. Nem is írnék erről többet, a képek beszédesebbek.

 P3210292.JPGSzépen forog, jöhetnek a hengerek 1.

P3210291.JPGSzépen forog, jöhetnek a hengerek 2.

P3210294.JPGAlakul

P3210296.JPGItt már négyhengeres

P3210298.JPGMinden gondosan megolajozva (folyik is ki alul)

P3210303.JPGHengerfejek csak próbaképpen kerültek fel...

P3210300.JPG...a szelepeket még be kellett csiszolni

Hosszú hónapok után a motor végre hazakerült Keszthelyre. Közben a hengerfej is elkészült, új szelepek becsiszolva, mehet fel a motorra. Apával megpucoltuk a nyomórudak harmonika csöveit, darabokra szedtem és egyenként megpucoltam a szelepvezérlés alkatrészeit, himbákat, rugókat, alátéteket. Ezek is felkerülhettek a motorra. A burkolatok is elkészültek így azok is beépítésre vártak. A gyári alkatrészjegyzékből kigyűjtöttem az összes szükséges csavart, megrendeltem belőle az újakat, ezek szortírozva várták a sorsukat. Beépítettem az emelt teljesítményű olaj-szivattyút. Beszereztem a teljes tömítés készletet, így mindenhová a megfelelő, új tömítés kerülhetett, nem úgy, mint korábban, amikor mindent pasztával helyettesítettek.(jó esetben) Természetesen a motor felöltöztetése sem ment zökkenőmentesen, de az már csakis az én hibám volt. Miután mindent a helyére csavaroztam és már csak a szívcső volt hátra, tudatosult bennem, hogy azzal kellett volna kezdeni, szóval újratervezés. Ilyen jellegű zsákutcába azért bele-bele futottam, de tulajdonképpen ezt már élveztem is, tudtam, hogy csak tőlem függ mikor lesz kész, nem kell többet szakikra várnom. Szóval pár sorban leírva, így történt, most nem vagyok beszédes hangulatban, képek megoldják helyettem.

IMG_0534.jpgCsavarok válogatása, a Cica jött segíteni.


IMG_0641.jpg

Elmosott vezérmű

IMG_0643.jpgNagy teljesítményű olaj-szivattyú(végül tőcsavaros lett,mert nem fértek el a csavarfejek)

IMG_0644.jpgFrissen festett olajbeöntő

A kész motorral átautóztam Tapolcára, hogy visszakerüljön az őt megillető helyre, az autóba. Ugye nem kell részleteznem, ez sem ment elsőre. Pontosabban a motor elsőre bekerül a helyére, de az indításra várni kellett. Szóval Tapolcán befejeztem a motort. Felkerült a kuplung és a lendkerék is, ehhez csak a Lacinál van megfelelő nyomatékkulcs. Kuplung nem kellett új, hiszen azt a vásárlás után cseréltük, gyenge 4 ezer km van benne. A motor készen állt az asztalon. Ekkor bekerült az autó a műhelybe. Lecseréltem a váltótartó bakokat valamint a váltóolajat, új benzincsövek kerültek fel és új tömítés a motor és a karosszéria közé.

IMG_0658.jpgÚj bakok, nem is fért be tőlük rendesen a motor

Fotó0321.jpgVárja a szívét

Fotó0314.jpgJobban fest mint 9 hónappal korábban

Fotó0313.jpgMinden szépen újra festve

Fotó0315.jpgJó nagy fos az a kipufogó dob...

IMG_0655.jpg...adták a kocsihoz, így ez került fel...

IMG_0654.jpg...de szívem szerint lecserélném gyárira.

Fotó0312.jpgA képek nem sorrendben vannak, itt még nincs karbi, kettővel ezelőtt meg volt :)

IMG_0657.jpgFémig csiszolt, kijavított, újra festett fűtésdobok

Eljött az idő, 8 hónap és 4 nap különélés után 2013. április 19-én a motor visszakerült az autóba. Sajnos itt következett az újabb szünet. Mivel a műhelyben ahol az autó készült, folyamatosan folyt a munka és én tulajdonképpen csak szívességből dolgozhattam ott, így akkor haladtam a Bogárral, ha éppen volt szabad hely. Sajnos a házasítással késő délután végeztünk, a műhely pedig zárt, így a teljes befejezés váratott magára.

Mivel az autó és immár a motor is otthon (pontosabban Tapolcán) volt, így csak hétvégén tudtam vele foglalkozni. Ez újabb akadály a gyors befejezés előtt, de ezt már megszoktam.

Május 11-én újabb felvonás következett, bekötöttem az elektromosságot (mind az 5 vezetéket), a benzint és kicseréltem az olajleeresztő tárcsát és az olajszitát. Sajnos a korábbi tulajdonosok valamelyike vagy annak barbár szerelője, kellőképpen tönkretette a blokk ezen részét. Hat darab M6-os tőcsavarra csavart anya rögzíti a tárcsát, azonban ezeket a csavarokat már kiszakították a blokkból. Természetesen nem javították a menetet, inkább felfúrták nagyobbra… Jelenleg két darab M10-es, egy darab M8-as, két darab M6-os tőcsavar és egy sima M6-os csavar látja el a feladatot. No ez utóbbi csavar becsavarásakor megszakadt a menet a blokkban. Pechemre egyedül voltam a műhelyben és nem találtam a mentjavító készletet, így újabb leállás. A motorba így olajat nem lehetett tölteni, mert kifolyt volna belőle.

Május 25-én adódott ismét lehetőség szerelni, de ismét csak kevés idő. Kijavítottuk a csavart és felkészültünk az indításra. Az utolsó leállítás után 9 hónappal és 10 nappal elfordítottam kulcsot. Szépen kezdett forogni a motor, de nem indult el, lőtt két hatalmasat, de nem indult. Ehhez a ponthoz, megint csak késő délután jutottunk el, így nem volt idő a finombeállításra. Ismét tolódott az indítás.

El kellett fogadnom, hogy nem leszek ott az első beindulásnál, mivel hétfőn már pesten kellett dolgoznom. Laci megígérte, hogy hétfőn beállítja és elindítja a Bogarat soron kívül.

Hétfőn reggel fél 9-kor hívtam, hogy mi a helyzet. Épp akkor indította el, csak a gyújtáskábelek voltak 180°-kal félrerakva. Azaz 9 hónap és 12 nap alatt elkészült és újra járt a motor.

Ezzel be is fejezném a bejegyzést, az első méterekről és az azóta eltelt időszakról, majd a következő fejezetben.

A bejegyzés trackback címe:

https://vw-bogar.blog.hu/api/trackback/id/tr485394686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása