Tehát túl voltam két gépműhelyen, de feltűnt egy öreg szaki, aki jónak ígérkezett. Az ő telefonszámát az egyik nagy Bogáralkatrész kereskedőtől (kettő van) kaptuk az Univerzum Legjobb Szerelőjével. Telefonban azt mondta, hogy vállalja a fémszórt blokk fúrását, de had nézze meg szórás előtt.

Átfuvaroztam hozzá a motort és elmeséltem, hogy mi a helyzet. Megnyugtatott, hogy van 2 mm-es külső túlméreten felül is csapágy, maximum a tám csapággyal lehet probléma, mivel 19,87 mm-re kopott a blokk azon a részen. Ugye ez az a méret, ami 22 mm gyárilag és 21 mm valamint 20 mm-es túlméret van. Ez sem tragédia, mert meg tudja oldani. Korábban, amikor még nem volt ilyen alkatrész ellátottság, akkor is megoldották az ilyen jellegű hibákat. Egy távtartó gyűrűt esztergál, ami áthidalja a kopást és azt hozzáragasztja a csapágyhoz. Örök élet + 1 nap lesz az élettartama, számtalan ilyet csinált. Remek, gondoltam lassan autóm lesz. Megegyeztünk, hogy hív, ha kész.

Hívott is pár nap múlva, hogy van egy kis gond a blokkal. Jaj, de jó, már megint mi. Sajnos a két blokk fél el van vetemedve. Ez annyit jelent, hogy a két fél illesztési síkja nem sík, mérései szerint 0,2 mm van benne. Síkolni kéne a blokk feleket és utána vonalba fúrni a főtengelyt és a vezérműtengelyt is, ja meg az olajpumpa helyét is. Egyébként utóbbi kettőt nem kellene, de mivel elveszel pár tizedet mindkét oldalból, ezért ovális lesz ezek furata is. Na de ő nem tudja a vezérműtengelyt és az olajpumpát vonalba fúrni, mert nincs gépe hozzá. Szóval keressek mást. Utánakérdezett a síkolásnak is, csak egy ember tudta Magyarországon, de eladta a gépet Pécsre, de megszerezte a pécsi ember számát beszéljek vele.

Ismét konzultáltunk az Univerzum Legjobb Szerelőjével. A 0,2 mm-t nem éreztük olyan veszélyesnek, hogy abból baj legyen, ha rendesen nyomatékkal összehúzzuk a blokkot, akkor az eltünteti a hézagot, mehet is a vonalbefúrás.

Beszéltem az öreggel, hogy ne foglalkozzon a 0,2 mm-es hézaggal, húzza össze és fúrja ki, szerezze be a csapágyat, készítsen távtartót én meg viszem a pénzt és nem kell garancia sem. Nem, ő nem vállalja. Fasza… Harmadik műhely kilőve.

Kíváncsiságból felhívtuk a pécsi síkolós embert. Két éve vette meg a gépet, de nem üzemelte be és nem is akarja mostanában. Legjobb dolog mesterembernek lenni, nem kell munka után járni, sőt ha valaki visz azt is elzavarhatom.

Sokadik újratervezés, akkor mi a cégnél megcsináljuk a síkolást valahogy, csak egy gépműhely kell, aki vonalba tudja fúrja a vezérműtengelyt meg az olajszivattyút is. Felhívtam egy újabbat, elmeséltem, hogy mit kellene csinálni. Á, azt nem lehet, az úgy nem jó, másik blokk kéne. Kezdtem a hajamat kitépni, amikor elfogyott akkor az Univerzum Legjobb Szerelőjének hajával folytattam. Egyik este bent maradtunk a munkahelyünkön és utána jártunk a vetemedésnek. Lemértük a blokk feleket minden csapágynál keresztben és hosszában is, nem volt nyoma a 0,2 mm-nek. Összefordítottuk a két felet és végigvilágítottunk rajta, hogy hol van fényrés, mert ott van a vetemedés. És valóban volt a tám csapágynál fényrés, el lehet képzelni, hogy az mekkora, cigi papír vékonyságú?! A blokk feleket 35 Nm-rel kell meghúzni, meghúztuk 10, azaz tíz Nm-rel és a fényrés, azaz a vetemedés eltűnt. Most akkor magyarázzam tovább… Mi van ilyenkor, annyi, hogy feszültség van a blokkban, hiszen azt a max. 0,1 mm-es hézagot az egyik csapágynál meghúzással eltüntettük. (10 Nm-rel) Mindenki érzi, hogy kegyetlen feszültség lehet benne, ja és ugye ez nem akkor alakult ki, amikor mi szétszedtük, jó eséllyel már korábban is így rakták össze.

Akkor hogyan tovább? Mivel a blokk tökéletes közeli, csak egy gépműhely kell, aki vonalba fúrja a főtengelyt és kész is. Utána jártam a csapágyaknak és találtam is a korábban említett 2,5 mm-es túlméretet, és ami a legnagyobb meglepetés volt és eszméletlen örömöt okozott, nem a 20 mm-es tám csapágy az utolsó túlméret, hanem a 18 mm-es. Tudjátok mit jelent ez? Azt, hogy minden szopás felesleges volt eddig, egyszerűen le kell emelni a polcról és betenni, semmi fémszórás, hézagoló gyűrű, síkolás, vezérműtengely és olajpumpa fúrás.

Mielőtt kerestem egy ötödik gépműhelyt, leellenőriztük, hogy vannak-e megszakadt csavarok blokkban, mert akkor azt is a gépműhellyel javíttatom, minden legyen egy helyen. A blokkot 6 db M12-es csavar fogja össze, ezek a legfontosabbak, ezek rendben voltak. Ezek funkcióját segíti 15 db M8-as, ezekből 2 van megszakadva. A hengereket és hengerfejeket 16db M10-es tőcsavar húzza a blokkra, ezekből 1 van megszakadva. Végül is jó az arány, 37-ből 3 rossz, de ez rutin munka. (vonalba fúrás is az lenne :D)

Hol állunk most? A motor az 5. gépműhelyben van, aki vonalba fúrja és beteszi a csapágyakat, javítja a 3 rossz csavart, köszörüli a főtengelyt és perselyezi a hajtórudakat.

Itt szeretném kérni az olvasó közönséget, hogy szorítson értem és legfőképpen a Bogaramért, hogy ebben a műhelyben ne úgy álljanak hozzá, mint a korábbi 4-ben. Köszönöm!!!

Lesznek képek is majd, de valamiért nem sikerül feltölteni őket.

Itt tartunk most. Következő bejegyzésekben a burkolatok felújítását fogom dokumentálni és remélhetőleg egy már részben összerakott blokkról tudok beszámolni.

A bejegyzés trackback címe:

https://vw-bogar.blog.hu/api/trackback/id/tr74924423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spike428 · www.spike428.ucoz.hu 2012.11.27. 11:32:01

Hajrá!! Most már tényleg sikerülnie kell ennyi szívás után, szurkolok! Egyébként nagyon értékes két bejegyzés volt sokat tanultam belőle :)
Várom/várjuk a következőt!
süti beállítások módosítása