Eseménytelen két hét következett, tél lévén nem akartam a sós lében áztatni a Bogaramat, használtam inkább a BKV-t. Majd január 21-én sor került az első igazi szerelésre. Megvásároltam a 3 liter MOL Botond 20W-50-es olajat (olajcserekor 2,5 liter szükséges) és a szelepfedél tömítéseket, ugyanis szelep hézag állítás volt tervbe véve.

Sajnos az autóhoz kapott 5 liter olaj (15w-40) nem a legmegfelelőbb a motorba, léghűtéses lévén inkább a 20w-50, de sebaj majd jó lesz másba.

És akkor folyt ki az olaj... Nem, ezt nem lehet élvezetesen leírni, maradjunk annyiban kicseréltük az olajat. Talán azt még hozzáfűzném, hogy a leeresztő csavaron nem voltak fémszemcsék csak egy kis egészséges olajsár, ki tudja mikor cserélték benne utoljára (tudomásom szerint Imre, az előző tulaj nem cserélt, de ő kb. 1500 km-t ment az autóval, amíg nála volt).

A szelepek beállítását az Univerzum Legjobb Szerelője végezte, én meg figyeltem minden mozdulatát. A szívó és a kipufogó szelepnél egyaránt 0,1 mm a beállítási érték. Nem is gondolná az ember , én sem gondoltam, hogy mennyit jelent a szelepek helyes beállítása, ha másként nem is de hangban hatalmas változást értünk el. Sokkal csendesebben jár a motor, nem csattogott olyan hevesen.

És, hogy ki is az az Univerzum Legjobb Szerelője? Ő egy kollégám, aki időtlen idők óta, de minimum két évtizede Bogarakkal foglalkozik, személy szerint Neki három van, de számtalan motort épített már másoknak is.(mondanom sem kell, hogy nem 40LE-seket...) Kijelenthetem, hogy az egyik legjobbtól, ha nem a legjobbtól tanulhatok. Szóval Ő az, állandó szereplő lesz a blogban.

A következő szerelésre nem kellett sokat várni, egy hét múlva az is eljött. Általában kedden vagy pénteken szerelünk, rendszerint ezeken a napokon érünk rá mind a ketten munka után.

Tehát következő kedden újabb felvonás következett.

A bejegyzés trackback címe:

https://vw-bogar.blog.hu/api/trackback/id/tr624575651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása