Na de mi is volt a pihenő oka. Augusztusban lejárt az autó műszakija. Mivel az állapota megkérdőjelezhető volt, nem vittem el megújítani. Bár nincsenek illúzióim, adott mennyiségű pénzzel bármi átmegy a vizsgán. Szóval nem kap műszakit, hanem belefogunk a karosszéria felújításába. Barát csinálta, fel voltam készülve, hogy nem lesz gyors, na de ennyire… Sebaj, nekiláttunk.

Szóval nekivágtam az új nagy projektnek, a karosszéria felújításnak. Sajnos elég ramaty állapotban volt az autó, ezért csakis teljes szétszerelés jöhetett szóba, azaz a karosszériát le kellett venni az alvázról. Augusztusban a szokásos éves szabira ismét hazautaztunk, a műszaki a szabadság alatt járt le. Megbeszéltem a szomszéd karosszériás mesterrel, akinek a műhelyében töltöttem a gyerekkorom nem elhanyagolható részét, hogy elvállalja a Bogarat. Azzal tisztában voltam, mivel ismerős, nem lesz villám munka, de még így is sikerült extra hosszan foglalkoznia vele. Első ígérete szerint két hétre való munkája után nekilát az enyémnek is. Nem nyújtom hosszúra, sokszor két hét lett belőle, végül 2015 márciusában indult az érdemi munka. Azaz 7 hónapig állt az autó, félig szétszedve, motor nélkül.

Ebben a 7 hónapban, történt a hengerfej csere, amit az előző bejegyzésben már leírtam. Valamint szépen lassan szétszedtem az autót. Kiszereltem minden ülést, kárpitot, csomagtérből is mindent. Valamikor télen, egyszer elvitték (messze nem kellett vinni, mi a 18-as házszámban lakuk, ők a 19-ben), akkor lekerültek a sárvédők, lökhárítók, fellépők. Utána csupaszon állt még egy darabig, a márciusi rajtig.

A koncepció az volt, hogy övvonal alatt minden javításra kerül, és ott lesz fényezve a karosszéria ahol szükséges. Teljes újrafényezést nem szerettem volna, mert ahhoz az utolsó csavarig szét kellett volna szedni és egy homokfúvással, de legalábbis egy fém tisztára csiszolással kezdhettük volna. Ez a fényezéssel együtt rengetegbe került volna és utána egy tökéletes szobrot kaptam volna vissza. Amit ezután nem mertem volna utcára vinni. Ezért döntöttem úgy, hogy csak javítva lesz a fényezés, még akkor is, ha csak foltosan lehet megoldani.

A képek beszédesebbek, ezért csak röviden írom le a részleteket. Várható volt, hogy a komplett padlólemezt cserélni kell mind a két oldalon, küszöbök a fűtéscsatornákkal szintén. Ezen kívül szükség lehet egy-egy kisebb javító elemre és szobrászkodásra is. De akkor jöjjenek a képek a folyamatról:

dsc_0196.JPG

Kiindulási állapot. A hátsó kerék árulkodó, már nincs benne motor.

dsc_0136.JPG

A Napóleon-kalápnál is látható, hogy elfáradt a fém :)

Természetesen a tankot is el kellett távolítani, különben nem férsz hozzá a kormány Hardy-jához. Valamint itt is vannak csavarok, melyek a karosszériát rögzítik az alvázhoz.

dsc_0138.JPG

A sarkok a hátsó ülés alatt komoly szobrász munkát igényeltek

dsc_0140.JPG

Doblemez, keresztmerevítő és küszöb találkozik ezen a helyen. Ez az oldal volt a szebb.

dsc_0142.JPG

Dolgozott a sziloplaszt kommandó. Gondosan fel volt építve a kritikus rész szilóból. (Törném el a kezét)

dsc_0143.JPG

Helyenként több mint 3 cm vastag volt cucc és nem lehetett letépni, úgy odakötött.

Az előző képen a lyukból egy csavar hiányzik, ami szintén az alvázhoz rögzíti a karosszériát. Itt viszont nem volt mit rögzíteni, az egész terület szilóból volt felépítve. A küszöbök is alaposan szétrohadtak a fűtéscsatornákkal együtt. Viszont egész jó volt a fűtés, ennek ellenére is.

dsc_0159.JPG

Valamikor már javították, de legalább lemezt használtak, nem szilót.

dsc_0169.JPG

Nem is tűnik vészesnek. (Pedig az volt)

dsc_0186.JPG

Sogenannte alvázfej.

A csomagtérfedélen lévő rácson beeső víz egy csövön keresztül a tank alatt kerül elvezetésre. Tulajdonképpen a képen látható alvázfejre folyik és fejti ki "jótékony" hatását. A felújítás során orvosoltam ezt a problémát, többet ide onnan víz nem jut. Épp elég az is amit a kerekek felvernek.

dsc_0190.JPG

Itt csak javítani kellett, még menthető volt, nem kellett cserélni az alvázfejet és a Napóleon-kalapot

dsc_0383.JPG

Finom kis vakolat :)

dsc_0385.JPG

Ez sem tűnik vészesnek. (Pedig ez is az volt)

dsc_0389.JPG

Ott, a kerék mögött, már nem tartott semmi. Elvált egymástól a karosszéria és az alváz.

dsc_0395.JPG

Kommentár nélkül :)

dsc_0401.JPG

Hátsó lökhárító tartó...

dsc_0407.JPG

... végül mind a két oldalon cserélve lettek.

dsc_0368.JPG

Csupaszon 1.

dsc_0374.JPG

Csupaszon 2.

dsc_0413.JPG

Csupaszon 3.

dsc_0411.JPG

Nem volt benne motor, pedig erős volt a késztetés, hogy ámokfussak vele egyet. :)

dsc_0590.JPG

Végül március 22-én áttoltuk a műhelybe

dsc_0592.JPG

Hogy néz már ki? Imádom.

Tehát március 22-én elkezdődött az érdemi munka az autón. Nagyjából a 3 hónap alatt készült el, ebből másfél a fényezőnél telt. Róla nem akarok írni, mert komoly indulatokat vált ki belőlem, inkább csak szépre emlékszem.

Folytatjuk...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vw-bogar.blog.hu/api/trackback/id/tr628389884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása