Emlékeim szerint kb. 4 hét alatt kész lett a karosszériamunka. Menetrend szerint egy hét a fényezőnél, és következhet az összerakás. Nyilván nem így lett…

Korábban már azt hiszem írtam, hogy nem akartam teljesen újrafényeztetni az autót, annak ellenére, hogy várhatóan foltos lesz a javítgatások miatt. Több oka is van, hogy a részeleges festés mellett döntöttem. Egyrészt jól meghatározott keretből dolgozhattam, amit nem szerettem volna túllépni. Semmi esetre sem akartam a hobbira szánt keretet kiegészíteni, máshonnan hiányzott volna. Másrészt, ha teljesen új fényezést kap az autó, akkor minimum fém tisztára kellett volna csiszolni az egész karosszériát, sárvédőket, ajtókat, mindent. Feltételezem, ha nem is olyan vastagon, de máshol is lehet vakolat az autón, ami további lakatosmunkát igényel, ami további időbe és főleg pénzbe kerül. A teljes fényezés, már a restaurálás kategóriát feszegeti, sőt vastagon az. A célom felújítás volt, nem restaurálás, van különbség. Ha a karosszériát makulátlanra hozzuk, akkor nem lett volna szívem a padlólemeznél megállni, akkor már a futóműveket is darabokra szedem, tisztítás, festés, csapágyak cseréje, miegymás. Folytathatnám a váltóval, ha már darabokban az egész autó, akkor nézzük meg azt is, ne összerakás után derüljön ki, hogy ráférne egy kis törődés. Elektromos rendszer, kábelkötegek stb. sorolhatnám… Szóval, a restauráláshoz rengetek idő, hely és pénz kellene/kellett volna. Az eredmény, ki tudja hány hónap, esetleg év elteltével egy makulátlan szobor, amit nem merek az utcára vinni. Túl sok évek óta húzódó projektet láttam már, nekem egy használható élményautóra volt/van szükségem. Tehát maradt a festés javítása, a felsorolt dolgok, mint futómű, váltó stb. egyelőre jók, nincs szükség a szétszedésükre.

A karosszériás alapvetően két festővel dolgoztat, az egyik a nagyobb lélegzetű, bonyolultabb munkákat csinálja, a másik az apróbb javításokat. A Bogár utóbbihoz került. Nem akarok belemenni mélyen, komoly sebeket szakítanék fel vele. J A lényeg, hogy az eredetileg vállalt 1 hetes határidőből 2 hónap lett. Nem tudom, végül megkapta-e a pénzét, én a karosszériásnak fizettem, de egyetértettünk abban, hogy nem nagyon érdemel fizetséget. Mindegy, rájuk bíztam, hogy mennyit adnak neki. Megpróbálok csak a jóra emlékezni, úgyhogy befejezem ezt a szálat.

Visszakerült az autó a szomszédos műhelybe. Pillanatok alatt összerakták, már nagyon szabadulni akartak tőle. J Visszakerültek az üvegek, ajtók, csomagtér- és motorháztető, lámpák, lökhárítók stb. Természetesen minden tömítés, gumi kábelátvezető, kédergumi cserélve lett, kivéve az ablakkéderek, azok szinte új állapotúak. Próbáltam, amiből elérhető, a jobb minőséget venni, hogy ne kelljen egy szezon után cserélni őket. Lámpaalátétből, sárvédő kéderből, alváz-karosszéria közötti tömítésből is a jó minőségű alternatíva került felszerelésre. Az apró kábel és bowden átvezetőkből nincs nagyon választék, bár azok jobban is bírják, nincsenek közvetlenül kitéve a nap sugarainak és a hőmérséklet változásnak. Az ember azt gondolná, hogy ezek apróságok, a végén viszont magam is megdöbbentem, hogy sok kicsi milyen sokra is megy. Ráadásul a rendőrség kasszáját is gyarapítottam, amikor épp az egyik adag kis apróságért mentem a Bogaras boltba, Baditz úrhoz. Gondoltam a járdán gurulás mégiscsak jobb, mint az egyirányú utcában forgalommal szemben haladni. (természetesen biciklivel, nem autóval) Sajnos nem értékelték az igyekezetem, pontosabban értékelték, tízezer forintra, pont annyiért akartam gumi izéket venni. Na de tanultam a dologból, gondolom ez is volt a céljuk.

Valamikor június végén kaptam vissza az autót és neki is álltam összerakni az utasteret, segítségem is akadt, Kedvesem személyében. Korábban sikerült beszereznem rezgés- és zajcsillapító bitumen lemezt Cinkotán az Oldtimer Perfekt-től. Ez van a padlóra ragasztva, hogy ne huppogjon a padlólemez. (az ajtók belső oldalán is van, mai autóknál is használják erre a célra) Lehet kapni méretre vágott változatot is, de mint sok más Bogár alkatrész esetén irreálisan drága. (24 ezer Ft körül van a méretre vágott garnitúra, harmadáért vettem az ugyanolyan vastagságú táblát) Mivel két darab téglalap és két darab nagyjából trapézformát kell kivágni, ráadásul sablonom is volt, úgy döntöttem saját kezűleg végzem el a műveletet. Egy négyzetméter lemez bőven kiadta a 4 darab lemezt, sőt maradt is belőle, amit további helyekre fel tudtam használni. Először kitakarítottam az új padlólemezt, mivel a két, fényezőnél töltött, hónap megviselte. Majd következett a bitumenlapok felragasztása. Hőlégfúvóval érdemes felhevíteni, mielőtt az lemezre borítjuk, melegen könnyebben be lehet nyomkodni a padlólemez bordáiba, tökéletesen felveszi azok alakját. De túlzásba sem szabad vinni a melegítést, mert kilágyul és elszakad. Érdemes ketten csinálni, egy melegít, a másik tartja, akkor tuti nem szakad el, sérül meg. Mi Apával csináltuk közösen. Bitumenezés után visszakerültek a szőnyegek, a kárpitok a lábtérbe és a hátsó csomagtartóba, a hátsó ülés tartója, biztonsági övek, majd pedig az ülések.

Pár hét szünet következett, mert nem tudtam minden hétvégén hazalátogatni és folytatni a munkát. A szokásos augusztusi nyári szabadság viszont közeledett, így semmi nem volt veszve. Ami még hiányzott, az elektromos dolgok visszakötése, duda, lámpák ilyesmik valamint a motor beszerelése. Ahogy azt korábban már leírtam, a motor az új hengerfejekkel készen várta a beépítést, október óta. Nos, egy augusztusi reggelen két barátom segítségével nekiláttunk beemelni a Bogár szívét a helyére, meglepően könnyen ment minden. Amíg én a motort helyeztem üzembe, bekötöttem a benzint, elektromosságot, gázbowdent, fűtést, addig a cimborák a karosszériával foglalkoztak. Történetesen az egyikük fényező, minden tudását bevetve, nekilátott a polírozásnak, hogy az eltérő színű elemek újra egységet alkossanak. (Szándékosan nem ő készítette a fényezést, jobb egy ilyen kapcsolatot nem tönkretenni üzlettel) A fényező mentségére szolgáljon, bár ő is úgy kevertette ki a színt, a tizen-huszon éves hupikék fényezést egész jól sikerült reprodukálni az új és javított elemeken.

Következett az első indítás. Látszólag minden rendben volt. Felöntöttem az úszóházat és a rendszert is feltöltöttem benzinnel, úgy hogy gyújtás nélkül forgattam a motort, had dolgozza ki a benzinpumpa a levegőt. Majd, egy év után indítottam, tulajdonképpen a második fordulatra beindult. Már-már kezdtem örülni, amikor leállt a motor és a következő 3 órában nem is indult újra. (na jó, volt benne egy ebédszünet is) A benzin eljutott a pumpáig, a pumpa jó volt(kettővel is kipróbáltuk), pumpa utáni szűrőn látszott, hogy oda is elér a benzin, karburátor nem volt eldugulva, gázkar húzására szépen nyomta be a benzint a szívócsőbe. Ennek ellenére nem indult. Az karburátor bemenő csövét lehúzva viszont a benzin spriccelt ki a csövön, azaz nyomás alatt volt, ami álló motornál, ritkán elképzelhető. Ezzel a probléma oka feltárásra is került, a karburátor tűszelepe ragadt meg és nem engedte be a benzint az úszóházba. Azért indult be először, mert az úszóházban volt elég anyag, amint a kritikus szint alá csökkent és a szelepnek nyitnia kellett volna, megszűnt az utánpótlás, benzin nélkül meg a Bogár nem megy, csak a Tesla és társai. (egyébként két elektromos Bogárról tudok itthon, lehet több is van) Tűszelep ki, beáztattam benzinbe, hogy kioldja az egy év alatt kivált összetevőket, ami miatt megragadt, majd vissza. Természetesen ezután gond nélkül indult. Nem maradt más hátra, mint egy próbakör, a felújított, rozsdamentes, immár jó motorú Bogárral…

Jöjjenek a képek:

20150623_110915.jpg

Egyszer csak egy autó állt meg a ház előtt. :)

dsc_1047.JPG

Így jött vissza a karosszériástól. Látszik, hogy az ajtó nem lett fújva.

dsc_1053.JPG

Két hónapig verte az eső, győztem kipucolni a vadiúj padlólemezt.

dsc_1057.JPG

Így sikerült, a szürke foltok az alapozó nyomai.

dsc_1058.JPG

dsc_1062.JPG

dsc_1058.JPG

Itt már bent a bitumen lemez, több is mint kéne.

dsc_1066.JPG

Szőnyeg is a helyén.

dsc_1069.JPG

Kedvenc segítőm.

dsc_1129.JPG

Már csak a motor kell bele.

dsc_1135.JPG

Dolgozik a mester

dsc_1137.JPG

Lassan indításra kész.

dsc_1142.JPG

Keresztlányaim nélkül nem állt volna össze.

dsc_1148.JPG

Messziről indultunk, de ezért megérte várni.

dsc_1153.JPG

dsc_1156.JPG

dsc_1159.JPG

Semmi nyoma hogy csak részlegesen lett fényezve.

A bejegyzés trackback címe:

https://vw-bogar.blog.hu/api/trackback/id/tr448655462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása