Bizony egy új korszak kezdődött 28-án reggel. Felkeltem kimentem az udvarra és ott volt Ő, még az első sokk hatása alatt voltam. Ez így ment délutánig. Túl estünk egypár próbakörön, természetesen mindenki meg lett autóztatva. Az első kaland is egy ilyen próbakörön történt. Gyanútlanul haladtunk Gyenes felé, amikor az előttünk haladó Nissan Vanette Cargo tetejéről elrugaszkodó dupla matrac előttünk landolt. Maga az öreg Schumacher is megirigyelte volna a manővert, amivel végül mi is és a matrac is megmenekült.

Eljött a délután, egy kedves barátom következett az autóztatásban. Egyik kedvenc otthoni időtöltésünket választottuk, elmentünk a Sütiboltba. Ekkor következett az első meglepetés, amit reméltem, hogy nem a vásárlás másnapján kell átélnem. Nem indult az autó! Az első rémület után, próbáltam átlátni a helyzetet. Igazából nem volt nehéz, mert elég egyértelmű volt hiba. Indítózás közben csak az indító motor (nem önindító, mert nem magát indítja :) belénk verték az egyetem) forgott, de be nem húzott, hogy megforgassa a jó öreg boxert. Hasonló hibával már találkoztam Apa egykori Daciáján, ott egy határozott ütés a behúzó tekercsre és már indultunk is. Szóval konstatáltam, hogy nincs nagy baj, nem húz be, biztos száraz mint a Góbi-sivatag vagy valamiért fennakadt. Sajnos a Bogárnál a kopogtatás macerásabb, mivel a motor mögött a váltón van az indító motor, így maradt a lökés. Keménykötésű barátom határozott mozdulattal életre keltette az autót. Hazaérve próbáltam a kopogtatós módszert, de nem vezetett eredményre, így a hétvége hátralevő részét csak takarítással és nézegetéssel tölthettem.

Kedvesemmel vasárnap este indultunk vissza Budapestre, mindent bepakoltunk, majd a szülők jól irányzott lökésének köszönhetően elindultunk. Mivel garázsom akkor még nem volt, szabadon hagyni meg nem mertem az autót, ezért a munkahelyem udvarába parkoltam. Na meg persze ott volt, aki belökjön, a lakásnál meg senki. Hozzátartozik az is, hogy munkaidő után használhatjuk a csarnokot és a szerszámokat saját célra, így a szükségessé vált szerelést ott szándékoztam elvégezni.

Január 29-ét írtuk, a következő hetet a cég udvarán töltötte leponyvázva, arra a hétre ígérték a tél legnagyobb havazását.

Fotó0097b.jpg

A nagy havazást így vészelte át.(A másik az Univerzum Legjobb Szerelőjének autója)

31-én munka után volt időnk a kollégámmal és leszereltük az indító motort. Első ránézésre semmi nem látszott, majd benyúltam az üregbe ahol lakik és a kezembe akadt egy lemez darab, pontosabban kettő. Kellő ismeret hiányában, arra gondoltam az indító motor emelő szerkezete törhetett szét, ami a betolja a fogaskereket a lendkerékhez. Ezt azonban maga az önindító (csak leírtam), szóval az indító motor :) cáfolta meg, amikor az asztalon kipróbálva tökéletesen működött.

Az e fajta ellenőrzést sokat nem szabad ismételni, ugyanis a tengely egyik ágyazása, megtámasztása a váltóházban van, ami ugye az asztalon nem áll rendelkezésre. Az egy helyen megtámasztott tengely viszont, hogy is fogalmazzak, nem fut vonalban, hanem ha kis mértékben is de kalimpál, egy kúpfelületet ír le. Ez a legkevésbé sem tesz jót a forgó résznek, legfőképpen ha beleér a házba. Az efféle tanácsokat nem okoskodásnak szánom. Ezeket magam is csak most tanultam és tanulom elsősorban az Univerzum Legjobb Szerelőjétől, aki mentorként próbál bevezetni a Bogarazás rejtelmeibe és legmélyebb bugyraiba. (Róla később még lesz szó.) Szóval, ha valaki ezekkel nem ért egyet vagy több tapasztalat birtokában jobban tudja, kérem, ne oktasson ki, inkább komment formájában ossza meg az olvasókkal és velem a dolgot. Elvégre ez is a célja a blognak, hogy ha valaki Bogár vásárlásra, szerelésre vetemedik, annak segítséget nyújtson. Ezt előre is köszönöm!

Ja és hogy mi volt az a lemezdarab, majd később kiderül.

A bejegyzés trackback címe:

https://vw-bogar.blog.hu/api/trackback/id/tr754575644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása