zsomle86 2012.06.27. 14:02

007. Apróságok

 

Az elmúlt hetekben sajnos nem jutott idő bejegyzés írására, de most pótolom a dolgot.

A kuplung visszaszerelésénél hagytam abba a legutóbb. Kihasználtam az éjszakát a műhelyben (reggelre el kell pucolni a privát autókat, mert jönnek vissza a kamionok) és egy-két apróságot megjavítottam, kicseréltem az autón.

Ha már a motornál lekötöttük a benzin csövet a kiszereléshez, kihasználtam az alkalmat, hogy beépítsek a tüzelőanyag szivattyú és a karburátor közé egy kiegészítő szűrőt. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy volt benne eddig is, úgyhogy csak ki kellett cserélni. A beépítés sem kíván hatalmas tudást. Egyszerűen egy tetszőleges helyen ketté kell vágni a benzincsövet és két bilinccsel bekötni a kiegészítő szűrőt. Bármely autósboltban kapható ~300 Ft-ért, univerzális benzinszűrő néven. A tüzelőanyag-szivattyúban, népi nevén AC-pumpa :) is van szűrő, de a tapasztalat azt mutatja, hasznos a további szűrő alkalmazása. Amit kiszedtem meglehetősen retkes volt, sajnos még így is jut szennyeződés a karburátorba és bár nem vészes, de kellemetlen dolgokat okoz. Egy későbbi bejegyzésben majd megemlítek egy ilyen esetet. Tehát lecseréltem az univerzális szűrőt.

A motornál maradva még egy időszakos cserét végeztem el. A Bogárnak olajtükrös levegőszűrője van. Ez így nem teljesen igaz, mert van amelyikben papírbetétes (1303; 1303S), de pontosan melyik évjárattól és típusnál alkalmazták, azt fejből nem tudom. Ha valakit érdekel Wieslaw Jezewski: Hogyan tovább? Volkswagen című könyvében utána nézhet. Ott évről-évről nyomon követhető a változtatások. No de az én autómban olajtükrös van, így lecseréltem az olajat. Egyszerű művelet, 10-es kulccsal ki kell lazítani a karburátorhoz rögzítő bilincset, majd lehúzzuk a meleg levegő- valamint a kartergáz visszavezető csövet. Ezután a patentok oldásával levehető a szűrő fedele. Olaj kiönt, pucolás, majd 2,5 deci friss olaj betöltése. (a motorba is töltött 20w50-es olaj nyugodtan alkalmazható itt is) Csereperiódus 10000 km.

Motorral kész voltam, következett egy hasznos, ellenben nálam működésképtelen berendezés javítása. Nem más, mint az ablakmosó berendezés. Műértők ismerik ezt a rendkívül leleményes megoldást, akik meg nem, azok egytől-egyig csodálkoznak. A működése a következő: a csomagtérben a pótkerékhez van rögzítve két stifttel a tartály. Hatalmas 1 liter űrtartalommal rendelkezik, le is cseréltem egy „tuning-tartályra”, ami legalább 1,5 literes:)) Szóval ott lakik, két cső vezet ki belőle, illetve egy be- egy kivezet. A kivezető cső értelem szerit az ablakmosó fúvókához szállítja a mosófolyadékot. A trükk a másiknál van, az a pótkerék szelepéhez van kötve. Így a pótkerékben uralkodó nyomás nyomja ki a folyadékot az szélvédőre. A műszerfalon lévő gomb megnyomásával működtethetjük a berendezést, ha eltekerjük, akkor pedig az ablaktörlőt kapcsoljuk. Érdemes időnként ellenőrizni a pótkerék nyomását, ha túl alacsony, akkor ablakmosó sincs. Első körben csak úgy tűnt, hogy nem jól van bekötve a rendszer és ezért nem működik. Miután minden a helyére került és nyomás is volt, életre kelt a berendezés csak éppen magától. Folyamatosan nyomta a vizet, de nem ám a fúvókán keresztül, hanem be a műszerfal mögé, még a rádióból is víz folyt.(kiszáradt, túlélte) A műszerfalon lévő gombbal közvetlenül egy szelepet mozgatunk,(ott van a műszerfal mögött), ide érkezik a tartályból a cső és egy másik, rövidebb indul a fúvókához. No hát ezek elöregedtek és nem tartották a nyomást hanem szépen a szelepcsonk mellett nyomták ki a műszerfalba. Mellesleg a fúvóka is trágya állapotban volt, úgy volt bekókányolva, rögzítő fülei letörve. Nincs mese, új csőért és új fúvókért kiált az autó. Beszereztem (Bugbox-nál Budapest Bakáts tér) egy új spricnit 1250 Ft-ért és 3 méter csövet 1830 Ft-ért, sanszos hogy utóbbit harmad ennyiért is meg vehettem volna egy sima boltban. („Na jó ezzel pont átbasztak” Gaben; Üvegtigris ) Majd legközelebb… Cső méretre vág, mindent helyére köt, összeszerelés, próba. Működik, nem nyomja ki a folyadékot. Ez is kész.

Az este utolsó felvonása, az ajtókárpitok javítása következett. Kis fém patentok fogják fel az ajtóra a burkolatot, azt hiszem ajtónkként 20 db. Mind a kettő ajtón 8-10 db el volt törve, ennek megfelelően laffogott (Word szerint ez 2 f-fel írandó, fene se gondolta volna) is rendesen. Sajnos valaki jóérzésű, igényesen lemezcsavarral áthajtotta a kárpitot és így rögzítette az ajtóhoz. 77 Ft egy patent a Bugbox-nál, hát olyan sok pénz az??? Szerencsére csak a kárpit alsó élénél alkalmazta ezt a kiváló megoldást, ott annyira nem látszanak a lyukak, most hogy kivettem a csavarokat. Lényeg, hogy a törött patentokat lecseréltem, most úgy áll az ajtókárpit, ahogy annak állnia kell és mindez 1540 Ft volt.

Késő volt, úgyhogy gyors takarítás és elhagytam a helyszínt, közeledett a reggel és nekem is jönni kellett vissza dolgozni. Van még esemény bőven, sőt kaland, de ezt majd a következő bejegyzésben.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vw-bogar.blog.hu/api/trackback/id/tr984614530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása